OHTO usein kysyttyä
OHTO käyttäjätunnus ja salasana
OHTOon ja OHTO mobiiliin kirjaudutaan samalla käyttäjätunnuksella ja salasanalla. Huomioithan, että salasanasi vastaa uusia vaatimuksia. Jos salasana ei vastaa vaatimuksia, OHTO mobiiliin kirjautuminen ei onnistu.
Kuinka voin tilata uuden salasanan OHTO-palveluun?
- Mene internetselaimellasi OHTO-järjestelmän etusivulle, osoitteeseen https://ohto.vapepa.fi.
- Klikkaa tuolla sivulla olevaa “Unohtuiko salasana?” -linkkiä -> Aukeavalla uudella sivulla lisää ”SÄHKÖPOSTI” -kenttään sähköpostiosoitteesi. Klikkaa lopuksi ”LÄHETÄ PYYNTÖ” -painiketta.
- Saat sähköpostiisi linkin, jonka kautta voit vaihtaa salasanasi.
- Vaihdettuasi salasanan, voit kirjautua OHTO-järjestelmään osoitteessa https://ohto.vapepa.fi.
OHTO-järjestelmä ei anna tallentaa salasanaani!
Salasanan on oltava vähintään 12 merkkiä pitkä ja sen tulee sisältää vähintään
- yksi pieni kirjain
- yksi iso kirjain
- yksi merkki, joka ei ole kirjain eikä numero
Mitä teen, jos en tiedä käyttäjätunnustani?
- Kokeile ensin käyttää sähköpostiosoitteitasi sivulla https://ohto.vapepa.fi olevan ”TUNNUS” -kentän kohdalla.
Mitä teen, jos en pääse kirjautumaan tunnuksellani ja uudella salasanalla?
- Voit pyytää käyttäjätunnuksen tarkistamista lähettämällä sähköpostia osoitteeseen ohto@redcross.fi. Lisää viestiin etu- ja sukunimesi, puhelinnumerosi ja sähköpostiosoitteesi.
En ole enää mukana toiminnassa!
- Voit itse lisätä OHTO-järjestelmän omissa tiedoissasi ”Poistopyyntö (Arkistoi tietoni)” raksin. Tämän jälkeen ylläpito arkistoi tunnuksen. Myös hälytysryhmäsi ylläpitäjä voi tehdä tämän. Jos et hyväksy salassapitositoumusta tunnus poistetaan automaattisesti 1.3.2025.