OHTO usein kysyttyä

Kuinka voin tilata uuden salasanan OHTO-palveluun?

  1. Mene internetselaimellasi OHTO-järjestelmän etusivulle, osoitteeseen https://ohto.vapepa.fi.
  2. Klikkaa tuolla sivulla olevaa “Unohtuiko salasana?” -linkkiä -> Aukeavalla uudella sivulla lisää “SÄHKÖPOSTI” -kenttään sähköpostiosoitteesi. Klikkaa lopuksi “LÄHETÄ PYYNTÖ” -painiketta.
  3. Saat sähköpostiisi linkin, jonka kautta voit vaihtaa salasanasi.
  4. Vaihdettuasi salasanan, voit kirjautua OHTO-järjestelmään osoitteessa https://ohto.vapepa.fi.

OHTO-järjestelmä ei anna tallentaa salasanaani!

  • Salasanan on oltava vähintään 12 merkkiä pitkä ja sen tulee sisältää vähintään

    • yksi pieni kirjain
    • yksi iso kirjain
    • yksi merkki, joka ei ole kirjain eikä numero

Mitä teen, jos en tiedä käyttäjätunnustani?

  • Kokeile ensin käyttää sähköpostiosoitteitasi sivulla https://ohto.vapepa.fi olevan “TUNNUS” -kentän kohdalla.

Mitä teen, jos en pääse kirjautumaan tunnuksellani ja uudella salasanalla?

  • Voit pyytää käyttäjätunnuksen tarkistamista lähettämällä sähköpostia osoitteeseen ohto@redcross.fi. Lisää viestiin etu- ja sukunimesi, puhelinnumerosi ja sähköpostiosoitteesi.

En ole enää mukana toiminnassa!

  • Voit itse lisätä OHTO-järjestelmän omissa tiedoissasi ”Poistopyyntö (Arkistoi tietoni)” raksin. Tämän jälkeen ylläpito arkistoi tunnuksen. Myös hälytysryhmäsi ylläpitäjä voi tehdä tämän. Jos et hyväksy salassapitositoumusta tunnus poistetaan automaattisesti 1.3.2025.