OHTO usein kysyttyä
Kuinka voin tilata uuden salasanan OHTO-palveluun?
- Mene internetselaimellasi OHTO-järjestelmän etusivulle, osoitteeseen https://ohto.vapepa.fi.
- Klikkaa tuolla sivulla olevaa “Unohtuiko salasana?” -linkkiä -> Aukeavalla uudella sivulla lisää “SÄHKÖPOSTI” -kenttään sähköpostiosoitteesi. Klikkaa lopuksi “LÄHETÄ PYYNTÖ” -painiketta.
- Saat sähköpostiisi linkin, jonka kautta voit vaihtaa salasanasi.
- Vaihdettuasi salasanan, voit kirjautua OHTO-järjestelmään osoitteessa https://ohto.vapepa.fi.
OHTO-järjestelmä ei anna tallentaa salasanaani!
-
Salasanan on oltava vähintään 12 merkkiä pitkä ja sen tulee sisältää vähintään
- yksi pieni kirjain
- yksi iso kirjain
- yksi merkki, joka ei ole kirjain eikä numero
Mitä teen, jos en tiedä käyttäjätunnustani?
- Kokeile ensin käyttää sähköpostiosoitteitasi sivulla https://ohto.vapepa.fi olevan “TUNNUS” -kentän kohdalla.
Mitä teen, jos en pääse kirjautumaan tunnuksellani ja uudella salasanalla?
- Voit pyytää käyttäjätunnuksen tarkistamista lähettämällä sähköpostia osoitteeseen ohto@redcross.fi. Lisää viestiin etu- ja sukunimesi, puhelinnumerosi ja sähköpostiosoitteesi.
En ole enää mukana toiminnassa!
- Voit itse lisätä OHTO-järjestelmän omissa tiedoissasi ”Poistopyyntö (Arkistoi tietoni)” raksin. Tämän jälkeen ylläpito arkistoi tunnuksen. Myös hälytysryhmäsi ylläpitäjä voi tehdä tämän. Jos et hyväksy salassapitositoumusta tunnus poistetaan automaattisesti 1.3.2025.